+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultatene 11 til 15 av 15

Tråd: Svetter mye, selv ved stille siting

Gjest
    Guest

Cool ...og nå først seg jeg hvor gammelt dette innlegget var...

Sitat Opprinnelig skrevet av Gjest Vis post
    Jeg trodde jeg hadde fått hyperhydrosis, hadde kommet i veldig tidlig menopause (overgangsalder) eller hadde fått kreft. Var alltid varm og svettet MYE ved minste anstrengelse, også om natta. Det viste seg omsider ved at de riktige blodprøvene ble tatt, at dette var Hypertyreose / Graves, altså Høyt Stoffskifte. Så før du begynner med en masse spesialdeodoranter og remedier på egenhånd, gå til lege og få undersøkt stoffskiftet, selv om du kanskje ikke har andre typiske symptomer. Om dette ikke gir noen "positive" utslag, så be legen utrede for andre sykdommer. Kjenner ei som fikk slike svettinger som du nevner, som viste seg være bryskreft, så ikke bare start med egenbehandling når slike plutselige endringer oppstår, be om en seriøs utredning hos lege først!
    ... men det jeg skrev, gjelder fortsatt og får stå slik, til nytte for nye lesere! Håper han/hun som opprinnelig hadde dette problemet har fått adekvat hjelp!

Gjest
    Guest

Standard Helt enig! Legen først!

Sitat Opprinnelig skrevet av Gjest Vis post
    Jeg trodde jeg hadde fått hyperhydrosis, hadde kommet i veldig tidlig menopause (overgangsalder) eller hadde fått kreft. Var alltid varm og svettet MYE ved minste anstrengelse, også om natta. Det viste seg omsider ved at de riktige blodprøvene ble tatt, at dette var Hypertyreose / Graves, altså Høyt Stoffskifte. Så før du begynner med en masse spesialdeodoranter og remedier på egenhånd, gå til lege og få undersøkt stoffskiftet, selv om du kanskje ikke har andre typiske symptomer. Om dette ikke gir noen "positive" utslag, så be legen utrede for andre sykdommer. Kjenner ei som fikk slike svettinger som du nevner, som viste seg være bryskreft, så ikke bare start med egenbehandling når slike plutselige endringer oppstår, be om en seriøs utredning hos lege først!
    Helt enig!

Gjest
    Guest

Thumbs up Perspirex

Jeg ble anbefalt Perspirex på Apotek1, og den var mye bedre enn alt annet jeg har prøvd! Og så trenger man bare bruke den et par ganger i uken - veldig praktisk.

Gjest
    Guest

Standard Gjør deg selv en tjeneste. Bruk Aluminiumklorid!

Jeg er også veldig fornøyd med Aluminiumklorid. Jeg svetter rett og slett ikke lenger, og det er utrolig behagelig.
    www.aluminiumklorid.no

Julegjest
    Guest

Standard Bivirkning etter mange års bruk av smerteplaster?

Jeg er kronisk smertepasient som har hatt god virkning av smerteplaster. Etter å ha brukt det i mange år har jeg begynt å svette både natt og dag. Innimellom får jeg frostrier som ikke er påvirket av at klærne mine blir våte. Jeg våkner klokka seks om morgenen, da må jeg skifte sengetøy og nattøy, det nye er også vått når jeg står opp.
    Jeg er snart 67 år og nylig blitt pensjonist. Dersom jeg hadde vært i jobb, måtte jeg ha vært sykmeldt, for jeg blir helt slått ut av dette.
    Fastlegen har tatt alle prøver hun kan tenke seg, men ingen er positive. Hun mener at det kanskje er bivirkninger av smerteplasteret, men sier hun ikke vet om bivirkninger kan oppstå etter så mange år. Hun har kanskje funnet ut av det når jeg kommer til neste legetime i januar.
    Er det noen andre som har erfaring med dette?
    Hva skjer hvis jeg bare tar av plasteret?

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan starte nye tråder
  • Du kan svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine